nak follow mai sini click click :D kalo tak mahu , get lostt !

happy birthday :)

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, January 17

wheel of life




aku ingat kakak aku ckp 'hidup ni macam roda' mule2 kite kt atas,then dibawah pulak.kt mane mane pun kite pusing2 kt situ jugak. aku pun anggukkan je kepale aku ni buat2 aku paham.sonok jugak dapat pusing2 dlm roda mcm tikus tu en.ngeee.

yeee...

dulu memang aku kat atas,selalu meninggikn diri aku , cari kesalahan orang lain , semua aku betul orang lain salah . tak fikir perasaan org ape semue . kononnye aku ni dah cukup bagus sangat,aku lah pemaisuri dunia ! gile pe .

dan...

sekarang pulak,tak dinafikan aku memang dibawah . bawah kehidupan aku . sekarang aku dapat rase ape yang orang lain rase , sebelum ni bukan lah aku tak tahu mcm mne prasaan orang lain . cume tak rase kn . now aku tahu dah . aku bukan nak kate aku salahkan orang lain,aku mengaku sendiri , kesalahan sume datang dari diri aku . aku yang ngade cari kesalahan sendiri , nasib lah kan .


sekarang jugak aku boleh tengok sendiri dengan mate aku , dengar sendiri dengan telinge aku ape kelakuan org2 di atas macam aku dulu yg pernah ade di atas.masyallah,org2 mcm tu lupa diri,macam aku jugak,lupe diri langsung,tak fikir diri ni datang dari mane . haishhh . nasib aku sempat tersedar dengan perilaku aku tu . amin


bile aku jadi orang dibawah,aku dapat tahu kelemahan aku , kesalahan aku . bile dibawah jugak,aku boleh tahu level kesabaran aku tu takat mane . tinggi ke rendah ke sederhane ke kan . ape ape pun yang aku dapat , aku kene sabar.dlm aku sabar,aku boleh fikir mcm2 yg boleh tenangkn jiwe aku ni

jadi...
buatlah roda kehidupan korang sume sesuatu yang indah , sesuatu yang tak pernah dibuat org walaupun susah mane pun . hayati la roda2 kehidupan korang . kalau difikirkan balek,menakjubkan okay ! ngeeee !




AWESOME !

No comments: