nak follow mai sini click click :D kalo tak mahu , get lostt !

happy birthday :)

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, October 19

melayu mudah lupa

come on girl ! you think you good enough ? tolong lah , aku nak tanye kau , ape yang kau tahu tentang semangat perpaduan ? cuba kau bagitau aku secara detail boleh ? ade ke patut kau buli si india tu ? ape salah die ? ade die ganggu kau ? kau putih, cantek , aku tau die tak mcm kau ! mak bapak kau asal mmg orang negara ni dan aku tahu asal usul nenek moyang dia bukan dari tanah melayu ! yelahh kau mmg kluar dri prut mak kau di ngra ni , aku tahu la ada keluarga , sedara mara dia yang datang bebas dgn biayaan masing2 , diorang boleh pilih kerja dn tempat yang diorang nk . aku nak tanye kau lagi , ade diorang datang ke tanah melayu merosakkan segala apa yang ade di tanah yg sbur ni ? ade kau kerja menoreh getah tak kira panas atau ribut yang melanda ? apa yang kau tahu cuma menyindir bangsa dan kaum lain . kau mmg tak sopan . kalau ade generasi yang mcm kau yang lebih teruk , musnah tanah melayu asli kita . bangun lah wahai orang orang melayu . sepatutnya kau bangga sebab negara kita ni dimasuki imigran china dan india . dgn gabungan kaum2 yg ade , ngare ni lebih maju dan pesat . pernah kau fikir kalau sebaliknya kau berada ditempat die ? melayu mmg mudah LUPA . aku bukan lah nk memperkatakn yang aku ni BAIK sangat dgn semua kaum , aku cuma hormat slagi aku mampu bernafas di muka bumi ni :)

No comments: