nak follow mai sini click click :D kalo tak mahu , get lostt !

happy birthday :)

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, June 3

kali ni tak kan tersilap !

assalamualaikum !

dimulakan dengan bismillahirrahmanirrahim ^__^

jangan kacau aku nak update entri kali ni ! fesbuk, lu main jauh2 , lu mengganggu aku taw dakk ! haiyaaaa . okay chill chill :)

aku nak story moryy sikit pasal ape yang dah jadi dlm mase seminggu aku kat hutan segari manjung . PLKN derr ==' aku jadi wirawati negara yawnnnnn ~ kamon lah , korang tanak pegi kan ? so do i okay ! tapi tak apelah . kalau boleh aku tanak , tapi kalau dapat aku just pegi jela kan .

1st day , phewww ~ sumpah mood aku mmg tak menentu . naik bas aku fikir aku bolehh pi jauh dari family ni , kire kuat le orang kate en . tp at the end of the road , air mate jatuh berderai ~ err ==' ? dalam bas aku tidooo ! sebabnye aku tido lambat malam tu sebab duk melepak kat rahim ngan depa depa sekalian smapi tgh pagi . main gilaaa . hehe . okay , bck to the story , smpai je kat kem tu , mmg muke aku tak boleh nak senyum . masammm je memanjanggg . tgk org pun aku rase deme takut kott . muahahhaa . mane taknye dgn cuace yg panassnye , hati tak rele dduk situ . mmg takk la aku nak senyum2 kan . lantak pi kat situ .

barang2 pun dah dapat tibe mase tuk pi dorm kemas katil sendri . ooookay,ni tabiat org kite sekarang , aku msuk je dorm tu , depa tengok aku mcm aku ni ade tige kepala , sepuluh tangan due puloh kaki ? kamonnn , aku bukan makhluk asing okay . depa duk tgk aku pelikk jee , tp aku menebalkan muke aku dgn selambe buat hal aku sendri . huahuahuaaa ;D

bile masuk waktu , semua wajib berjemaah . err ? tak pernah2 aku jemaah setiap waktu . kat umah pun bukannye sembahyang 5 waktu sehari pun . so , disini boleh mengajar saya utk menenruskan perbuatan wajib tu . haha . okay , tiap kali solat , aku mesti nanges , mcm2 yg aku fkir , fmily , mmber sume ahh . sumpah mmg tak boleh control emosi aku ni . nak balekkk ! nak balekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk !! itu je yang aku fikirrr

hari seterusnye hari kedue , aku tekad nak kuatkn dri aku tuk tamo menangis lagi . aku cube , dah boleh sikit . tp at the end mase solat jugak aku mnangis lgi . dekat dgn dorm aku ade 2 public fone . dem lupe kot nk bwk syiling byk2 , tp ade la jugak syiling kt dompet tu . aku cal mama cal die .. dem i missed them okay ! again air mate kluar jugak . 'die' lain yg aku hrapkan ape yg die ckp lain yang aku dpt dgr . haishh , entah lahh . forget it ;)

makin hari aku dah boleh selese dgn keadaan kt sane . sbb semue same kene buat kan . baris la ape laaa . sume sendiri bikin ahh . aku pun dah boleh berkawn2 ngn org lain . tp srius mse 1st day tu kan , aku terase yg aku ni tak boleh bwk diri kt tempat org asing . aku rase down gile , tp yeahh mcm biase aku sendri nsihat diri aku kan . haaa,biase dahhh =='

sume wira wirawati nak kene test tahap stamina kitorng dgn buat blip test . ngaaaaa ! mmg tak leee ! last aku buat tahun bile entah . pastu hancur leborr tak buat daaa . mmg pancit ah punn ! lantak pi lahh , aku dpt 2/4 ? bapak lemah gile siot ! tape next time cube lagi okay ! lepas dah habis buat bende alah tu , sume la kne cooling down kan . dh hbis tu cikgu tanye 'semua okay takkkk ?' kitorang pun jawab dengan semangat 'OKAYYYYYYYYY' ! 3 saat lepas tu bdk blakang aku tumbng dah ! lepas 20 saat cmtu , aku pulak yang tumbngnyee haaa ! haiyaaaaaaa , okay le sgtt . gua nk pitam ckp ang . mmg tak tahan . bdn aku lemah siot ! aku pun dipinpin dgn 2 mmbe bwak aku duduk la ape sume tu lahh . haishh , rimas2 ! panasssss !!

keesokan harinye , mase dlam kelas , group kecik aku mule nk bermesre gelak tawe sane sini , sebelum ni sume jnis nak diamm je . alah biase ah tu , mule2 je kan . lame2 kuar le tanduk tu haaa . then mase tghhri , aku pi le bsuh baju , mandi . tetibe mase mndi tu aku tgk bdn aku ade bintk2 merah cm ade air dlm tu , aku pun gatai picit bende berair tuu . pastu aku tunjuk le mmbe . depa kte chcken pox ? erkkk ==' ? main gile nk kene mse kt kem ? aku pun mmg rimas gatal2 ape sume , so aku nk pi medic ......

nurse kate chicken pox , nak sah kan chckn pox aku dibawe kr hospital setiawan . haaaa , baru aku nampak bndarr sikit , nk kluar dri kem tu mmg jauh nk mampuss ckp angg ! jalan pun dh rupe hape je haa . aku dptr tgk lauttt sume la . time tu dh le hujan , mmg mengntuk le aku dlm van plkn tu . smpai je hspital aku dh cm artis jee . tak leh kene hujann ! hntar aku pun btol2 kt depan pintu . whahahaa . ngekek ! dgn pakai baju kelas plknnye org duk tgk2 aku . mmg malu le punn =='

then , doktor chck2 aku , mmg chckn pox , depa bagi aku mc 5 hri , tapi kalau tak baik jugak mintak mc kt klink berdekatan . haaa , depa kate 5 hri tak cukup , paling lame pun 2 minggu nk baik tu . okay lah . dh smpai kem , aku pi jlb , pi medic ckp ngn cikgu2 ape sume , malam tu jugak aku balekkk ! huahuahuaaaa ! depa sume nk ikut aku balekk . wakakkaa , ciann korang . aku pun kemas la , mase nak balek tu en , aku kene pi medic dulu nk suh bapak aku sign amende ntah , dan2 la yg lelaki nk msuk solat , mmg btol2 depan medic . malu le aku . depaa tgk aku jee . malu2 . hahaa . fitrah teman aku mse nk balek , sian die tade kwn . hahaha .apelahh , die kate depa2 yg laen tu tak mcm aku . yawnnnn ~ aku ni same je lahhh . haha

jap japp . penat la nak mereke fikir pnjng2 .
kita berehat bersame kitkatt !
LALALAAA ~
*

*

*

ooookay , dah dah , sambung balek , hehe , smpai je rumah badan mmg tak larattt gileeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ! haaa ! so aku tukar baju pakai kain batik ikt rmbut tinggi , dah rupe org lepas pantang dah haaa , esok tu abh bwk aku pi klinik swsta , pastu bg aku minum air kelape . blek umah mlm tu mmg lagi tumbuh belambak kt muke aku n haaa . gambarr ade entri kt bawah ni haaa . sriuss muke aku teruk gile kott , byk tumbuh . aku pun terkjut nengok muke aku ni . malu nak nengok kt cermin , burukkkkk ! huahuahuaaa ~ kt blkng bdn lg bykk . depan punn !

tiap hari bntik2 ayam tu aku sapu krim antivirus apejadah ntah . makin hr dh kering .. taw tak , aku mkn bubur , roti , bubur roti . mmg bosan la ank tekak aku ni haaa . aku ngidam domino's piza . kfc , mekdi brekfess . ya allah sedapnyeeeeeeeeee ;D

yang paling bestnye , duk kene ayam ni pun aku boleh keluarr ? pi jelapang , pi tesco , pi vanggey . huahauhuaa . org tgk aku pun pelik jadinye . dh rupe artis dah haa . huahuahuaaa . ngekek le kalo dipikir2kan blek . korang brani nk kuar dgn muke bintik2 buruk nk mmpus tu ? haaaaaa , aku dgn muke tak malunye lantak pi le ape org nk ckp . hahahaa.

mama kate , pelentong aku ni teruk . minggu ni nk msuk mnggu ke2 tak baik2 lagi . rsenye 3 minggu bru baik.. depa2 pun kate ku kene teruk . entah lee . tp mmg gatalll ! huaaaaa ! sekse doe . tambah lgi tgn aku ni gatal nk kopek2 . mmg dh byk yg aku kpek punnn . berparut le jadinyeee . haaa , baru org tkut tgk aku . kahkahkahh . tp en depa kata skng mmg musim pelentong sebb ye ahh . musim panas en , so sng le kene utk org yg belom kene lagi . haha.

haisemenn , aku rase rugi kot balek , sebab ye ah , aku dh missed byk bnde kot , deme mesti dah kawad pe sume en . aku nnt balek sane haram jadah satu ape pun tataw . mcm la aku ni pndai kawad . duk pdang kawad pun dh brpluh2 nye punn ! haihhh . tataw le . tgk le ape yg akan jadi nnt ..

n FINALY habis juge cerite aku , act panjng lgi . tapi tetibe idea dah hilang sebab aku tgh lapaaaaaaa nih ! haaa, ckp psal lapaa , smalam aku mkn spegety , tp tade ayam . kentang ngn mushroom pun sodapp apee .nyum nyummmm dapnyeee . slurrppp ~ muahhaaa . okay2 dah dah . skng aku puas hati sebb dh updte pasal bende alah ni .

yeayy me . hoooorreyyyyyyyyyy ~
daaa !
see you when i see youuuuu :D

assalamualaikum
disudahi dengan alhamdulillah ;)
peace


No comments: